top of page
supercrush logo.jpg

kahvi

tutkimuksesta

Arvid Nordquist

Arvid Nordquist Selection

Bellarom

Brazil

Cafe Aroma hieno

Cafe Hag

Gevalia

Jacobs

Juhla Mokka

Kulta Katriina

Löfbergs

Paulig kaupunkikahvit

Paulig Makukahvit

Paulig Mundo

Pirkka parhaat

Presidentti

Saludo

Segafredo

Zoega

Kaupan merkit

​​

 

 

 

Kahvi ja pikakahvi tuoteryhmiä on tutkittu vuodesta 2016 alkaen. Vuonna 2019 tutkimusta ei tehty. Seuraavan kerran tuoteryhmää tutkitaan syksyllä 2020, samalla raportointi muuttuu kahden vuoden väliseksi (2016, 2018, 2020)

Tutkimukseen osallistuu 1000 18-74v. suomalaista, jotka osallistuvat taloudessaan pt-ostosten tekoon ja ostavat kahvia vähintään kerran vuodessa. Pikakahvia ostaneet vastasivat lisäksi pikakahvia koskevaan osioon, näitä on ollut n. 400 vuosittain.

 

Tutkimus on edustava iän, sukupuolen ja asuinalueen mukaan.

Tutkimuksen kenttätyöstä vastasi Norstat Finland oy

Tutkimuksessa tutkittiin myös eri tyyppisten kahvien (mm. perinteinen, tumma, luomu, eko jne.) ostamista ja käyttöä.

 

 

 

 

pikakahvi (n = 400)

Bellarom

Clipper

Gevalia

Gran Arom

Grandos

Kulta Katriina

Löfberg

Mestarisekoitus

Nescafe

Tesco Gold

Kaupan merkit

 

bottom of page