
kasvimaitotuotteet
tutkimuksesta
Aito
Alpro
Blue Diamond
Juustoportti
Milbona
Oatly
Oattis
Oddlygood
Planti
Yosa
kaupan merkit
Arla ruokakerma
Flora ruoka
Valio ruokakerma
kasvipohjaiset maidonkaltaiset juomat tuoteryhmä tutkittiin ensimmäisen kerran huhtikuussa 2019, seuraava tutkimus tehdään huhtikuussa 2020.
tutkimukseen osallistuu vuosittain +1000 20-70v. suomalaista, jotka osallistuva taloudessaan pt-ostosten tekoon. Näistä vähintään 600 kuluttajia joiden talouteen ostetaan jotain kasvipohjaisia maidonkaltaisia tuotteita vähintään kerran vuodessa. Tutkimus on edustava iän, sukupuolen ja asuinalueen mukaan.
Ruokakermat osiossa mukana ovat myös maito- ja kasvirasvapohjaiset tuotemerkit (Arla, Flora ja Valio)
tutkimuksen kenttätyöstä vastaa Norstat Finland oy
Tutkimus kattaa myös eri tuotetyyppien ostamisen ja kuluttajansuhteen näihin tuotetyyppeihin (esim. juomat, ruoanvalmistustuotteet, jogurtit, jäätelö, välipalatuotteet jne.)